Kiemelkedő teljesítménnyel zárta a 2015-ös évet a közös irányítás alá került Szentkirályi és Kékkúti
A Szentkirályi Ásványvíz Kft. és Kékkúti Ásványvíz Zrt. egyesített nettó árbevétele 2015-ben 13 százalékkal haladta meg a két cég előző évi adatait, míg a magyar ásványvízpiac értékben 10,5 százalékkal növekedett. Az összpiac teljesítményét meghaladó eredmény jelenti a közös tulajdonba került vállalatok első közös sikerét. A piac volumenben is növekedett, ami megfelel a globális trendeknek: 2015-ben először fogyott világszerte több palackozott víz, mint szénsavas üdítőital.
A 2015-ös év az ásványvízpiac egésze számára kiemelkedő eredményt hozott a kiskereskedelmi szegmensben. A növekedés hátterében a Nielsen adatai szerint részben volumennövekedés áll, amelyet a hosszú forró nyár nagyban segített: a július-szeptemberi időszakban 18,6 százalékkal nőttek az eladások**. A 2015 tavaszán a Karlovarské minerální vody (KMV) csoportot tulajdonló olasz Pasquale család és a Szentkirályi tulajdonosa, Balogh Levente által közösen létrehozott Central European Mineral Water Holding vállalatainál is érvényesült ez a tendencia, több mint 21 százalékos növekedéssel. A Szentkirályi és a Kékkúti 12 hónap alatt összesítve 13 százalékos növekedést ért el értékben és 14 százalékos növekedést volumenben, ami csaknem 15 milliárd forintos nettó árbevételt és 360 millió literes értékesítést jelentett***.
Kiemelkedő teljesítménnyel zárta a 2015-ös évet a közös irányítás alá került Szentkirályi és Kékkúti a jól teljesítő magyar ásványvízpiacon – 13 százalékos növekedés a CEMW Holdingnál
Mindez összhangban áll azzal a globális tendenciával, amely szerint a fogyasztók egyre inkább előnyben részesítik az egészségesebb italokat. A Canadean piackutató cég adatai szerint a tavalyi évben a palackos vizek eladásai világszerte először haladták meg a szénsavas üdítőitalok forgalmát. Ezzel párhuzamosan a magyar piacon az ízesített ásványvizek is egyre népszerűbbek. Az ásványvíz-kategórián belül dinamikusan nőtt az ízesített termékek aránya – a vizsgált 12 hónapban ez a szegmens mennyiségben már a teljes piac 10 százalékát tette ki.
„A Holding megalapításakor azt a célt tűztük ki, hogy Közép-Európa vezető ásványvízgyártója legyünk. Az első év eredményei azt jelzik, hogy jó úton járunk. A Szentkirályit és a Kékkútit sikeresen integráltuk, és elértük, hogy a Kékkúti évek után ismét nyereséges legyen, a Szentkirályi márka pedig megerősítette piacvezető helyzetét. Azzal az ambícióval vágunk neki a 2016-os évnek, hogy tovább terjeszkedjünk a régióban, a magyar piacon pedig tovább erősítsük vezető szerepünket. Kékkúton több millió eurós beruházást indítunk, megújítjuk a két vezető márkát, a Szentkirályit és a Theodorát, valamint új és visszatérő termékekkel erősítünk az ízesített vizek terén, amelyeket a piaci adatok szerint a magyar fogyasztók egyre jobban kedvelnek.” – mondta el Balogh Levente, a CEMW elnöke és társtulajdonosa.
„A CEMW-vel 2016-os terveink között szerepel, hogy a magyarországi fejlesztések mellett várhatóan újabb akvizíciókat hajtunk végre a régióban. A Holding létrehozása és rendkívüli eredményei nagyban hozzájárultak ahhoz, hogy a KMV sikeres évet zárjon. Magyarországhoz hasonlóan a többi piacunkat is növekedés jellemezte: a KMV csoport árbevétele 2015-ben 53 százalékkal nőtt, és 33 százalékkal nőttek az eladások.” – tette hozzá Alessandro Pasquale, a CEMW társtulajdonosa.
További információ:
Deák Balázs
Flow PR
Mobil: +36-20-234-1489
E-mail: cemw@flowpr.hu
[1] Az ACNielsen Piackutató Kft. által definiált univerzumon mért Kiskereskedelmi Index 2014-2015. éves ízesítetlen és ízesített ásványvizek piacára vonatkozó adatok alapján.
** A megelőző év azonos időszakához képest.
*** Forrás: Szentkirályi Ásványvíz Kft. és Kékkúti Ásványvíz Zrt.